アメリカでデータサインエンスを学びたい大学生のブログ

現在大学四年生で、アメリカの大学院でデータサイエンスの修士をとりたいと思っている学生の活動記録です。同じように考えている人の助けになればうれしいです。

実は僕、、。

<日本語>

お久しぶりです!

五日ぶりの更新となります。けっこう更新が遅れてしまいました。しかし、これには理由があるのです。実は僕、5日間かけて「なぜアメリカ留学でなければいけないのか?」という問いに悩んでいたんです。

悩みのきっかけは、アメリカ留学経験者、就職した先輩と話したことでした。その時言われたのが、別に日本の院でもいいんじゃない?ということでした。

恥ずかしながら、僕はその時、簡潔かつ自信を持って理由を述べられなかったのです。

このことを書くのは、もしかしたら将来同じ悩みを抱えた人が僕のブログを見て、「あっこの悩みももつのって自分だけじゃないんだ」なんて思ってほしいからです。

結論から言うと、自分のぼんやりしていた思いは明確になりました。

それは、「研究がメインではなく、2年間統計学機械学習、さらにビッグデータの扱い方の専門教育を受けられること」です。

これがズバリ今の自分がやりたいことで、これをかなえられるプログラムは海外にしかありませんでした。そして、どうせ行くなら本場(これにも根拠はあります)がいいと思いました。結局、アメリカでデータサイエンスのMasterをとることだなと。

しかし、この結論に至るまで結構悩みました。

なぜなら、「何でアメリカか?」という問いは、なぜを突き詰めれば「自分がこの先どうなりたいか?」という問いに結び付くからです。ぼんやり考えていたこの問いを言語化するのに相当量のカロリーを消費しました。。

どれぐらい悩んだかと言うと、自分が過去に脚本を書いたミュージカルを2周していました(2時間の超大作です笑)。後、自分の好きな動画を見たりとか。

 

取り急ぎ、報告までに。

 

<English>

Hello guys!

I write my article after 5 days. There is a clear reason because I considered why wanna go to America.

It was a critical problem for me because I cannot assert my reason then. So I decided to think carefully.

It is very shameful to let you know my problem but I write this article for the person who annoying same question.

I want them to think this kind of problem is usual.

In conclusion, my view became clear. The reason is because ‘To learn machine learning, statistics and how to deal with big data for 2years and just want to spend my time for developing my skill and knowledge’.

There are none of these program in Japan. Thus I decide to go abroad.

And America is the best place comparing with other countries ( I wrote this reason in previous article) .

To get this conclusion, I spent hard time because the question of why America extends to the question of What I achieve in my life. I deeply thought of this question such as I watched 2 hours musical which I wrote a script!!!!

One day, I wrote an article about what I achieve in my life.

Thank you for reading!